6 C
București
marți, ianuarie 21, 2025

Aproape două treimi dintre adulţii din mediul urban folosesc servicii de Mobile Banking

Aproape două treimi (64%) dintre adulţii din mediul urban folosesc servicii de Mobile Banking, în timp ce 41% utilizează Internet Banking, relevă studiul „Transformarea Digitală în Servicii Financiare”, dat luni publicităţii, rezultatele sale indicând un grad ridicat de digitalizare în mediul urban.

Studiul, ajuns la valul 5 în 2024, a analizat, printre altele, comportamentul populaţiei adulte din mediul urban din România privind utilizarea serviciilor de Internet Banking (IB) şi Mobile Banking (MB), iar rezultatele evidenţiază o adopţie crescută a tehnologiilor digitale în sectorul financiar, subliniind tendinţele în preferinţele utilizatorilor.

Aceste informaţii sunt esenţiale pentru instituţiile financiare, subliniind necesitatea unei strategii digitale integrate şi personalizate pentru a răspunde cerinţelor utilizatorilor moderni, dar şi pentru a atrage segmentul neacoperit al populaţiei, spun realizatorii studiului.

Conform companiei specializate în cercetare de piaţă şi servicii de consultanţă, Exact Business Solutions, 64% din populaţia adultă urbană foloseşte servicii de Mobile Banking, în timp ce 41% utilizează Internet Banking. Suprapunerea utilizatorilor dintre cele două canale este de 37%, ceea ce indică un segment semnificativ care combină ambele metode pentru gestionarea finanţelor personale prin servicii bancare digitale.

Distribuţia detaliată a utilizatorilor arată faptul că 27% din populaţia urbană adultă utilizează exclusiv Mobile Banking, în timp ce 4% apelează exclusiv la Internet Banking.

În schimb, o treime (33%) din populaţie nu foloseşte niciunul dintre canale, subliniind existenţa unui segment care nu a adoptat încă soluţiile digitale bancare.

„Aceste rezultate reflectă un grad ridicat de digitalizare în mediul urban, dar şi existenţa unor bariere pentru o treime din populaţie care nu utilizează aceste servicii”, arată studiul.

Totodată, Mobile Banking se remarcă drept canalul preferat, având o rată de adopţie semnificativ mai mare decât Internet Banking.

„Studiul nostru arată că Mobile Banking devine tot mai popular printre utilizatorii din mediul urban datorită accesibilităţii şi flexibilităţii pe care le oferă. În acelaşi timp, segmentul care combină utilizarea IB şi MB reflectă o tranziţie spre integrarea soluţiilor mobile digitale în viaţa de zi cu zi”, a declarat Julien Zidaru, Managing Partner Exact Business Solutions, în comunicat.

AGERPRES

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.

Cele mai noi

Din aceeasi categorie