Pentru cei pasionați de aviație, avionul ăsta, în întregime electric, amintește de avioanele din anii 1930, participante la Cupa Schneider, care era atribuită anual pentru recorduri de viteză. Dintr-un avion de Cupă Schneider s-a născut Spitfire, echipat cu motor Rolls Royce. Acum Rolls Royce nu folosește motoare produse de el. E un demonstrator tehnologic, construit tot pentru viteză. Dar este clar că vor să intre în cursa asta pentru propulsie electrică în aviația comercială. Cred că deja au pus ochii pe o firmă care inovează în materie de motoare electrice, ventilatoare știu să facă, sisteme automate, la fel. Rămân bateriile. Și, evident, ce-i mai dificil, omologarea. Sunt curios dacă există deja o reglementare FAA pentru omologarea avioanelor electrice. Să vedem ce-o mai fi.
de Constantin Gheorghe
sursa foto-air-cosmos.com
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.