CBAM și US Inflation Act au retras Marina SUA din operațiunile de protecție comercială și asta va schimba logistica globală.
Anexez în comentarii un articol din 2021 în care se trag semnale de alarmă cu privire la sprijinul pe care marina rusă îl dădea Iranului pentru transporturile maritime ilegitime de armament spre Siria, armament care s-a regăsit în atacul dement al teroriștilor din Fâșia Gaza.
Refuzul Marinei SUA de a se implica în comerțul maritim și operațiuni ilegitime maritime este recent și din ce în ce mai vizibil. Rusia forțează un embargo ilegitim în comerțul cu grâne, pirateria este în creștere în Africa și mai ales în Iran, unde se fură vapoare întregi de petrol.
Urmează rutele comerciale, unde marja de profit este atât de mică încât companiile de asigurare vor detona lanțurile de distribuție când pirateria se va intensifica.
Marina SUA nu are de ce să intervină. Nu are interes pentru că prin US Inflation Act, SUA și-a internalizat cea mai mare parte din producție. La fel face și UE prin CBAM.
O retragere graduală a Marinei SUA din logistica globală este proporțională cu internalizarea producției în ecosistemele economice rezultate din ultimele măsuri strategice implementate, reducând dependența de R.P. Chineză și materii prime critice de pe continente dificil de controlat.
Dar ce este cert – fără Marina SUA în comerțul global, asiguratorii vor pune alt preț pe riscul transportului maritim.
Vlad Stoicescu
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.