Hertz SUA, a luat decizia de a vinde aproximativ 20.000 de vehicule electrice (EV) din flota sa de mașini de închiriat din Statele Unite. Această mișcare vine ca urmare a cererii scăzute pentru EV-uri și a costurilor ridicate de reparație asociate cu acestea. Interesant este că Hertz planificase anterior să achiziționeze 100.000 de vehicule Tesla, dar schimbările din peisaj au dus la o modificare a strategiei.
Practic, Hertz va vinde flota pe care deja o are, dar mai important, renunță la achiziția altor peste 300.000 mașini din gamele Polestar și Tesla – toate produse în China.
Motivele din spatele acestei decizii sunt complexe:
1. Costurile de Reparație: Repararea EV-urilor, în special a celor utilizate pentru programe de rideshare precum Uber, s-a dovedit a fi mai mari decât s-a anticipat. Reparațiile de coliziune și daune pentru EV-uri pot fi aproximativ de două ori mai costisitoare decât cele pentru vehiculele cu motor cu ardere internă comparabile. Acest factor a afectat semnificativ câștigurile Hertz din al treilea trimestru.
De menționat că o parte semnificativă a flotei de EV-uri a Hertz este formată din modele Tesla și Polestar, care NU pot garanta stabilitatea prețurilor la inventar de piese de schimb, ceea e generează sarcini suplimentare în polițele de asigurare, chiar și la volumele tranzacționate de Hertz.
2. IRA – Inflation Reduction Act, care elimină subvenția de achiziție pentru mașinile electrice care sunt produse în China. Din acest motiv știrea este actualmente valabilă numai la nivel de SUA. O prevedere legală similară poate fi anticipată și în Europa, anexată Mecanismului de ajustare a emisiilor în vămi (CBAM), ceea ce va reduce expunerea administratorilor de flote pe inventar importat din China.
3. Deprecierea Valorii: Valoarea EV-urilor a scăzut semnificativ din cauza reducerilor recente de prețuri făcute de Tesla, care și-a mutat mare parte din producție în China. Investiția inițială a Hertz în EV-uri a avut loc înainte de aceste reduceri de preț, rezultând într-o situație în care au cumpărat la prețuri mari și acum vând la prețuri mici. Declinul valorii de piață corectă a creat o pierdere mai mare pentru companie pe care o poate ajusta doar renunțând la promisiunea de a cumpăra flota bugetată la prețul vechi, reducând astfel expunerea.
În lumină acestor provocări, Hertz își propune să reinvestească veniturile din vânzarea EV-urilor în achiziționarea mai multor vehicule cu motor cu ardere internă (ICE) pentru a satisface cererea clienților. În timp ce interesul consumatorilor pentru EV-urile Hertz face parte din ecuație, decizia ia în considerare și necesitatea de a gestiona eficient costurile.
Se pare că Hertz își ajustează strategia, renunțând la EV-uri și adoptând o combinație de vehicule tradiționale cu motor pe benzină pentru a se alinia cu dinamica pieței și realitățile operaționale.
Acești factori de ajustare indică foarte clar o perioadă de tranziție în care bio-combustibilii și combustibilii sintetici vor juca un rol critic în transporturi, în tranziția planetei spre consum și practici sustenabile.
Vlad Stoicescu
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.