In Romania, 65 la suta din distributia de produse alimentare este asigurata de lanturile de magazine internationale. Restul, de producatorii locali care n-au loc de desfacere in marile magazine.
Primii au o pozitie dominanta pe piata. Ceilalti se lupta sa asigure distributia produselor autohtone in zonele rurale sau micile magazine de cartier.
Pe ei nu-i prea ajuta nimeni. In schimb, pe ceilalti ii ajutam noi. Cu fiecare vizita de alimentare la un supermarket. Chiar daca ne imaginam ca sustinem productia autohtona, in realitate aceasta este in proprietatea unor companii internationale. Ceea ce spun nu e o pledoarie impotriva cuiva, ci in favoarea unui consum responsabil.
De aceea, indemnul la patriotism alimentar ar avea efect daca in locul unor carucioare pline cu produse licentiate in tara am sustine cumpararea de branduri detinute de producatorii autohtoni.
La un supermarket am gasit un raion chinezesc, dar nu si unul romanesc.
de Claudiu Lucaci
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.