„Evaluarea digitala ne-a aratat faptul ca 57% dintre elevi au probleme cand trebuie sa scrie corect in limba romana, inclusiv semne de punctuatie. La itemul 8 de la Subiectul 1B doar 6% dintre elevi au rezolvat corect integral acest exercitiu care vizeaza scrierea corecta. Doar 6% au putut sa scrie perfect romaneste. Este o concluzie trista, dar importanta pentru a sti ce avem de facut. Itemul 5 de la Subiectul 1B, doar 43% dintre elevi stiu sa identifice verbele. 8% dintre elevi nu pot identifica o informatie prezentata explicit in primul enunt al unui text dat. 57% au probleme de scriere corecta, de ortografie si de punctuatie”, ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu.
Iata ca generatia de necunoscatori ai limbii romane incepe constructia noii societati orale.
Pana la urma, ce mare diferenta e intre un emigrant si un imigrant? In fine, cine chiar stie ca exista sensuri diferite…
In acest context, expresia „unii pleaca, altii vin” are conotatii diverse si subtile. Dar, per total, vor spune profesorii, telespectatorii si toti cei care participa la actele de comunicare ca limba este un organism viu care se adapteaza tendintelor din societate. Deci, ce atata rigoare? Putem vorbi si scrie in ce limba romana dorim, fie aceasta aproximativa, de mahala sau vulgara.
Peste alti 20 de ani, dupa ce am desavarsit distrugerea instructiei scolare in precedentii 20, sa ne pregatim ca gramatica si limba romana sa devin materii facultative. Deja se experimenteaza cu succes aceasta anomalie la nivelul conducatorilor statului.
Claudiu Lucaci
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.