Peste jumătate dintre români (54%) ar fi dispuşi să plătească mai mult pentru produse care sunt promovate ca fiind sustenabile, iar 61% consideră produsele ecologice de o calitate mai bună decât cele standard, arată rezultatele unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.
În viziunea românilor, sustenabilitatea este înţeleasă prin intermediul a trei piloni ce ocupă în mod repetat poziţii fruntaşe în „traducerea” semnificaţiei conceptului: protejarea mediului înconjurător, reducerea risipei îndeosebi prin reciclare şi sănătatea.
Conform cercetării de specialitate, publicată miercuri, 60% dintre respondenţi sunt de părere că dezbaterile frecvente despre sustenabilitate din ultimul timp sunt rezultatul nevoii din ce în ce mai importante de a proteja planeta, şi nu strategii ale companiilor de a-şi îmbunătăţi imaginea (15%).
De asemenea, mai mult de jumătate din totalul celor chestionaţi sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produse care sunt promovate a fi sustenabile (54%), iar 68% sunt pregătiţi să-şi schimbe stilul de viaţă dacă acest comportament ar ajuta la protejarea mediului.
În prezent, peste 70% dintre consumatorii români îşi manifestă interesul de a avea un stil de viaţă sustenabil. Astfel, când vine vorba despre alegerea produselor din carne, 77% afirmă buna reputaţie a companiei este importantă, iar animalele să fie hrănite cu produse naturale.
Potrivit sursei citate, românii au încredere în produsele ecologice, 61% menţionând că acestea sunt mai bune decât cele standard. Un exemplu în acest sens este că 59% dintre cei chestionaţi au o părere pozitivă despre cimentul care conţine materiale reutilizabile.
În acelaşi timp, produsele „verzi” sunt percepute în mică măsură ca fiind accesibile ca preţ (37%), beneficiile aduse sănătăţii influenţând în cea mai mare măsură opţiunea de a alege produse din această categorie (79%).
Aproape două treimi (65%) dintre respondenţi consideră costurile ridicate ale produselor sustenabile o barieră în schimbarea stilului de viaţă, iar 60% cred că lipsa de interes referitor la subiectul sustenabilitate i-ar opri pe indivizi să adopte aceste schimbări.
La capitolul colectării deşeurilor, peste 70% dintre respondenţii cu familii declară că obişnuiesc destul de des să colecteze gunoiul în containere diferite, special amenajate şi inscripţionate pentru diversele categorii, pe când doar 58% dintre tinerii din Generaţia Z fac referire la acest lucru. Totodată, mai mult de 75% dintre aceştia susţin că utilizează pungile reutilizabile, comparativ cu 60% dintre cei tineri şi persoanele singure.
.
AGERPRES
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.