4.1 C
București
duminică, decembrie 1, 2024

Raiul capitalismului: prea mare pentru a da faliment, clienți captivi, autoritățile de reglementare nu-i ating nici cu o floare, taxe și impozite pe lângă zero, acționari mulțumiți.

Nu se mai termină belelele pentru Boeing: ”Boeing has been asked to redesign a part on older 737 aircraft after a fatal accident last year in which a Southwest Airlines passenger was pulled through a damaged window. Some 7,000 of the planes are still flying.” (FT)

Pe scurt, capota unui motor a perforat fuselajul, în urma exploziei în zbor a motorului, și un pasager a fost tras prin spărtură, după depresurizarea explozivă. Nu e clar dacă modificarea capotajului este obligatorie pentru toate avioanele, sau doar pentru cele echipate cu un anumit tip de motor. Oricum modificarea cere timp și destui bani, poate un nou proces de certificare.

Cum pe piața mondială există un duopol, Boeing și Airbus, efectele asupra firmei sunt, practic, neglijabile. Clienții nu au de ales: trebuie să continue cu ei. S-au resemnat: fac ce zice firma că trebuie făcut, și zboară cu ce au. Să se mute la Airbus ar însemna să iasă de pe piață: ar aștepta cel puțin un deceniu pentru a-și înnoi flotele!

Presupun că Boeing trăiește în Raiul capitalismului: prea mare pentru a da faliment, clienți captivi, autoritățile de reglementare nu-i ating nici cu o floare, taxe și impozite pe lângă zero, acționari mulțumiți. Crucile de prin cimitire sunt amănunte nesemnificative în rozul situației.

de Constantin Gheorghe

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.

Cele mai noi

Din aceeasi categorie