Mai mult de jumătate dintre români (54%) au declarat că încă plătesc cash atunci când călătoresc, acesta fiind unul dintre cele mai mari procente în rândul celor 24 de naţionalităţi chestionate, arată un studiu realizat de un motor de căutare pentru călătorii.
„Modalitatea de cheltuire a bugetului de vacanţă prezintă un aspect interesant în contextul evoluţiei tehnologice şi al diversificării metodelor de plată: 54% dintre români au declarat că încă plătesc cash atunci când călătoresc, fiind unul dintre cele mai mari procente în rândul celor 24 de naţionalităţi chestionate. Doar respondenţii din Germania şi Austria ne depăşesc, 58% dintre participanţii la studiu marcând această variantă de plată. Cei care folosesc banii lichizi cel mai puţin în timpul călătoriilor sunt norvegienii, 75% dintre ei afirmând că obişnuiesc să plătească folosind cardul sau aplicaţiile de plăţi”, arată analiza citată.
Studiul realizat de echipa motorului gratuit de căutare pentru călătorii momondo.ro arată că metodele alternative de plată au nevoie de mai mult timp pentru a fi folosite constant de către români.
De asemenea, majoritatea românilor (59%) obişnuiesc să facă economii în timpul anului pentru a le folosi în timpul vacanţelor, la fel ca anul trecut (60%). Pe lângă abţinerea de la cumpărături mai puţin necesare sau servitul meselor în oraş, o diferenţă de abordare interesantă apare în privinţa transportului zilnic. „Dintre cei care obişnuiesc să călătorească mai mult în interes de serviciu (Business Travelers), 18% au precizat că în zilele obişnuite preferă să meargă pe jos sau să folosească bicicleta pentru a salva banii de combustibil pentru vacanţe, în timp ce dintre călătorii Non-Business doar 9% folosesc acest mijloc de economisire. Per total, românii preferă să meargă pe jos sau cu bicicleta cu 2% mai mult faţă de anul anterior şi faţă de media tuturor răspunsurilor la nivel global”, potrivit studiului.
Românii cheltuie cel mai mult pe shopping în timpul vacanţelor (haine, suveniruri, şi altele), astfel că 50% dintre respondenţi au declarat că cei mai mulţi bani din bugetul de vacanţă (exceptând cazarea sau transportul necesar pentru a ajunge la destinaţie) sunt cheltuiţi pe astfel de cumpărături. Este cel mai mare procentaj obţinut din răspunsurile tuturor naţionalităţilor intervievate, fiind aproape egalaţi de brazilieni, dintre care 49% au declarat acelaşi lucru. La polul opus, doar 28% dintre respondenţii din Franţa îşi consumă o mare parte din bugetul de vacanţă prin shopping. „La fel de mulţi bani cheltuie românii şi pe mâncatul în oraş în timpul vacanţelor, dar acest procent este mult mai apropiat de media tuturor ţărilor participante la sondaj: 53%. Suedezii conduc clasamentul, 67% dintre respondenţi validând acest răspuns”, potrivit studiului.
Studiul momondo arată că românii care îşi propun să petreacă vacanţa în locaţii din ţara noastră în 2020 sunt cu 10% mai puţini decât în anul anterior.
Cele mai dorite concedii sunt din nou cele care includ şi zile de relaxare pe plajă, 61% dintre respondenţi afirmând că îşi doresc acest lucru până la finalul anului. Drumeţiile montane, escapadele în diferite oraşe sau relaxarea în case de vacanţă sunt alte preferinţe des menţionate de românii participanţi la studiu.
Studiul a fost realizat pe datele colectate în ianuarie 2020 printr-un sondaj online în rândul a 25.200 de persoane din 24 de ţări, dintre care 1.000 români cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, din zone geografice diferite.
momondo.ro este un motor de căutare gratuit care compară cele mai bune oferte pentru bilete de avion, hoteluri şi închirieri auto la nivel global. AGERPRES
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.