Unii publicitari au impresia că în România se trăiește ca în filmele americane de sărbătorile de iarnă, altfel nu se explică reclamele cu care suntem bombardați în perioada asta.
Scenariu preponderent: familie tânără cu minimum doi copii, cu cățel și pisică, sărbătorește cu bucurie Crăciunul în salonul de la parterul conacului ornat cu luminițe ca-n „Singur acasă”, cu reni și oameni de zăpadă pe peluza din față debarasată anterior de ornamentele de Halloween, în timp ce focul arde domol în șemineul cu ciorăpiori roșii-verzi atârnând de el, pe care a venit Moș Crăciun în timpul nopții. Cadourile perfect ambalate ocupă jumătate din salon. Vin și buncii în vizită, toată lumea e fericită, se așează evenutual la masa îmbelșugată. Afară ninge ca-n povești și lumea e un loc minunat.
Dacă publicul-țintă ar fi eșalonul populației care stă în vile sau cartiere rezidențiale de lux, ar fi de înțeles, însă pentru a promova bunuri și servicii de larg consum, se sare calul, pardon, renul, destul de mult. Asta se întâmplă pentru că adesea, cei care gândesc reclamele nu iau contact serios cu România reală ci au o imagine distorsionată, creată în bula în care se învârt. Sau preferă să se inspire din reclamele din afară, care evident nu-s destinate publicului din România.
Să aveți sărbători!
de Raiden
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.